Recenze 5 bestsellerů: napětí, humor, historie i inspirace z Albatros Media

Ponořte se do fascinujícího světa literatury s bestsellery z Albatros Media. Čeká vás napínavá detektivka, román z filmového prostředí, humorné povídky a inspirativní a vtipná autobiografie – každý čtenář si najde to své.

9. 8. 2024 Tereza V.

Celkové hodnocení

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Kolegyně Tereza se s námi podělila o svůj dojem z 5 knih. Každá z těchto knih nabízí jedinečný čtenářský zážitek – od napínavých detektivních příběhů přes hluboké historické romány až po vtipné povídky a inspirativní životopisné příběhy. Zhodnotila, co každá kniha přináší zajímavého a proč stojí za to si je přečíst.

Dceřina kletba, Tereza Bartošová

„Dceřina kletba“ od Terezy Bartošové je strhující detektivní román, který vás zaujme už na prvních stránkách svým šokujícím mini příběhem. Tento úvodní zážitek není pouze úderem do čtenářovy představivosti, ale stává se klíčovým pro celý následující děj. Kniha se rychle přesouvá do současnosti a čtenáře zavede do malebného, avšak tajemstvími opředeného Příbramska. Tento příběh je ideální pro milovníky detektivek, kteří touží po napětí až do poslední stránky.

Hlavním hrdinou knihy je policista Tomáš Vyskočil, který na základě pochybností otevírá jeden z již uzavřených případů – úmrtí svého kamaráda Radka, zaměstnance místní výrobny baterií. Původně uzavřený případ jako přirozená smrt se ukazuje být něčím mnohem složitějším a podezřelejším. V průběhu čtení se před čtenářem otevírá několik dějových linek, které spolu na první pohled nesouvisí, ale postupně do sebe začnou krásně zapadat.

Kromě profesního života se kniha detailně věnuje i osobním vztahům hlavní postavy, čímž poskytuje čtenáři hlubší pohled na jeho osobnost a motivaci. Celým románem se vine téma lží a zamlčených tajemství, které ovlivňují životy všech zúčastněných postav.

Dojem z knihy Dceřina kletba

Kniha „Dceřina kletba“ je skvěle napsaná detektivka, která vás udrží v napětí od začátku až do konce. Tereza Bartošová mistrně zvládá proplétat různé dějové linky, které postupně do sebe zapadají a vytvářejí kompletní obraz. Kniha není psaná brutálně, což ji činí přístupnou širšímu spektru čtenářů, ale její děj přesto rychle ubíhá a neustále drží čtenáře v pozoru.

Dceřina kletba

Dceřina kletba

• autorka: Tereza Bartošová
  • žánr: detektivka
  • počet stran: 312
  • nakladatelství: MOTTO

399,00 Kč

Nakup s cashbackem

Zvláštní pochvalu si zaslouží vykreslení osobních vztahů a dilemat hlavního hrdiny. Jeho soukromé problémy dodávají příběhu další vrstvu a umožňují čtenáři se s postavou více ztotožnit. Kniha přináší i poselství o důležitosti pravdy a o tom, že odhalení pravdy může někdy přinést ještě větší bolest než samotná lež.

„Dceřina kletba“ je detektivní román, který by si neměli nechat ujít všichni milovníci tohoto žánru. Je to kniha, která vás nejen zabaví, ale také přiměje přemýšlet o lidských vztazích a morálních hodnotách. Napínavý děj, dobře vykreslené postavy a propracovaná zápletka dělají z této knihy výjimečný čtenářský zážitek, který vás nepustí až do poslední stránky.

Kniha je třetím pokračováním detektivní série z Příbramska. Přečtěte si také prvotinu lékařky Terezy Bartošové – detektivní román „Klekánice“, po kterém následoval úspěšný román „Vodník“.

Celkové shrnutí

• napínavé
  • čtivé
  • překvapivé vyvrcholení
  • nejsou

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Nakup s cashbackem

Odvaha, Markéta Lukášková

Kniha „Odvaha“ od Markéty Lukáškové je poutavým a citlivým literárním dílem, které vtáhne čtenáře do poválečné Prahy. Příběh plný emocí, morálních dilemat a nečekaných zvratů se soustředí na osudy mladé židovské dívky Ady a její nemocné matky. Tato kniha nabízí nejen napínavý děj, ale i hluboký pohled na tehdejší společenskou situaci a mezilidské vztahy.

Hlavní postavou příběhu je Ada, mladá židovka, která žije se svou nemocnou matkou v poválečné Praze. Před válkou byla jejich rodina součástí společenské smetánky, nyní se však musí spoléhat na zbytky z jídelny, které jim přináší Adina kamarádka. Ada sní o pokračování studia medicíny, ale jako Židovka s příbuzenskými vazbami v Americe nemá žádnou šanci.

Jednoho dne si Ada všimne, že ji sleduje starší muž, který se jí z neznámých důvodů snaží pomoci. Tento tajemný pán jí nabízí možnost lepšího života, ale Ada stojí před těžkým rozhodnutím: přijmout jeho nabídku, nebo ji odmítnout? A jaké jsou vlastně jeho úmysly?

Dojem z knihy Odvaha

„Odvaha“ je velmi čtivý příběh, který se dotýká citlivých témat. Markéta Lukášková dokázala zpracovat komplikovanou poválečnou situaci a osobní dilema hlavní hrdinky – zda má říct ano a žít, jak chce, nebo říct ne a uchovat si čest – s jemností a hloubkou. Pohled na situaci je podáván z dvou různých stran, kdy sledujeme konsekvence obou rozhodnutí, což přidává příběhu na zajímavosti. Kniha řeší i vztah mezi matkou a dcerou, kdy si matka klade za vinu, že svou nemocí zničila Adě život. Přesto nakonec nacházejí jedna v druhé podporu a spojence.

Odvaha

Odvaha

• autorka: Markéta Lukášková
  • žánr: historická próza
  • počet stran: 280
  • nakladatelství: MOTTO

399,00 Kč

Nakup s cashbackem

Příběh má nečekaný a otevřený závěr, který nechává čtenáře přemýšlet nad možnými osudy postav. Díky hlavní hrdince, která je mladou dívkou, je kniha především určena ženám, ale její témata jsou univerzální a osloví široké spektrum čtenářů.

„Odvaha“ je výjimečná svým tématem a zápletkou. Je to odpočinková kniha, která vás pohltí natolik, že ji nebudete chtít odložit, dokud nezjistíte, jak příběh dopadne. Mladí lidé by si tuto knihu měli přečíst, aby si udělali obrázek o poválečném Československu a o tom, co zažívali lidé v koncentračních táborech. Markéta Lukášková napsala dílo, které nejen baví, ale i vzdělává a nutí k zamyšlení nad lidskou odvahou a morálními hodnotami.

Pokud vás tvorba autorky Markéty Lukáškové zaujala, můžete kromě četby knih „InTyMně“, „Odvaha“, „Panda v nesnázích“ ad. poslouchat i nejzajímavější a nejneuvěřitelnější příběhy v podcastu „Příběh, který se opravdu stal“.

Celkové shrnutí

• téma a netradiční zápletka
  • poutavost
  • dvojí pohled na příběh
  • za mě otevřený konec

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Nakup s cashbackem

…a přeskočila jiskra, Halina Pawlovská

Kniha „... a přeskočila jiskra“ od Haliny Pawlowské je sbírkou vtipných a čtivých povídek, které jsou ideálním oddechovým čtením. Halina Pawlowská, známá česká spisovatelka a humoristka, v této knize opět předvádí svůj jedinečný talent pro vyprávění příběhů plných humoru a životní moudrosti. Tato kniha je určena především pro ženy, které mají rády její styl a chtějí si při čtení odpočinout a pobavit se.

Kniha nabízí řadu krátkých povídek, které Pawlowská čerpá ze svého života, ze života své rodiny a přátel. Každý příběh je zábavně popsaný a často končí moudrým citátem nebo poučkou, která čtenáře nutí k zamyšlení. Povídky mají rychlý spád a jsou snadno čtivé, což je činí ideálním čtením pro chvíle odpočinku. Mezi témata, která autorka zpracovává, patří láska, nevěra a mezilidské vztahy, což jsou témata, která dokáže zpracovat s lehkostí a nadhledem.

Dojem z knihy ... a přeskočila jiskra

Kniha „... a přeskočila jiskra“ mě nadchla svou autentičností a schopností přenést mě do světa Haliny Pawlowské. Každá povídka je jako malý klenot, který mě pobavil a zároveň mě nechal přemýšlet nad různými životními situacemi. Pawlowská má dar psát tak, jako by se čtenáři svěřovala stará známá.

…a přeskočila jiskra

…a přeskočila jiskra

• autorka: Halina Pawlovská
  • žánr: povídka, humor
  • počet stran: 256
  • nakladatelství: MOTTO

399,00 Kč

Nakup s cashbackem

Dříve jsem četla jednu z jejích knih, „Čmelák“, která se zaměřovala na lásku a nevěru. „... a přeskočila jiskra“ na toto téma navazuje a ještě více se zaměřuje na mezilidské vztahy. Tato kniha je směsicí vzpomínek i nových zážitků, což jí dodává na autentičnosti a činí ji svěží a aktuální. I když jsem občas měla pocit, že některé příběhy už jsem někde četla, nebylo to časté a celkový dojem z knihy to nijak nesnižovalo. Pawlowská dokáže skvěle balancovat mezi humorem a vážnějšími tématy, což činí její knihy nejen zábavnými, ale i hlubokými a inspirativními.

„... a přeskočila jiskra“ je skvělou volbou pro všechny, kteří hledají oddechové a zábavné čtení plné humoru a životní moudrosti. Halina Pawlowská opět ukazuje, že je mistryní vyprávění, která dokáže své čtenáře nejen pobavit, ale i přimět k zamyšlení. Tato kniha je ideální pro chvíle, kdy si chcete odpočinout a užít si příjemné čtení, které vám vykouzlí úsměv na tváři.

Celkové shrnutí

• vtipné
  • ze života
  • k zamyšlení
  • jedna povídka se opakovala v předchozí knize

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Nakup s cashbackem

Biják: Jak se dělá velkofilm, Tom Hanks

Kniha „Biják“ od slavného oscarového herce Toma Hankse nabízí fascinující pohled do zákulisí filmového průmyslu. Je to dílo, které nejen potěší fanoušky filmů, ale také poskytne hlubší porozumění tomu, jak se vytvářejí velké filmové projekty. Hanks využívá své bohaté zkušenosti, aby čtenářům přiblížil nejen technické aspekty filmování, ale i lidské příběhy, které se za každým snímkem skrývají.

Děj knihy „Biják: Jak se dělá velkofilm“ sleduje proces tvorby filmu od počátečního nápadu až po finální realizaci. Hanks se věnuje každé fázi produkce a odhaluje, jak nápady vznikají, kdo stojí za jejich realizací na place i v pozadí. Kniha zobrazuje, jak jednotliví členové filmového štábu spolupracují a jak tato dynamika ovlivňuje jejich životy. Děj je navíc zasazen do kontextu důležitých historických událostí, od válek 20. století až po lockdowny kvůli pandemii COVID-19, což mu dodává hloubku a autenticitu.

Dojem z knihy Biják: Jak se dělá velkofilm

Kniha mě velmi zaujala svou autenticitou a detailností. Tom Hanks zná dokonale prostředí filmového průmyslu a to se odráží na každé stránce. Silně na mě zapůsobily postavy žen v produkci – Dace, Al a jejich asistentka Ynez. Jejich příběhy o začátcích ve filmu, šťastných setkáních a schopnosti přesvědčit své okolí, jsou inspirativní. Režisér Bill je další postavou, která si získala mé sympatie. Jeho způsob jednání se štábem i herci je ukázkou skvělého vedení týmu a inspirace pro každého, kdo pracuje s lidmi.

Jazyk knihy je čtivý, popisy prostředí jsou živé. Knížka má navíc zajímavou gradaci, člověk se úplně vžije do natáčecího štábu, divá se na jeho práci očima jednotlivých postav (ať už herců, režiséra, produkční, nebo dalších lidí na place). A ačkoli nejde o detektivku, ale „jen“ o natočení filmu, nemůže se od knížky odtrhnout.

Biják: Jak se dělá velkofilm

Biják: Jak se dělá velkofilm

• autor: Tom Hanks
  • žánr: román, světová beletrie
  • počet stran: 424
  • nakladatelství: MOTTO

499,00 Kč

Nakup s cashbackem

Silnou stránkou knihy je její detailnost. Hanks dokáže mistrně přenést atmosféru filmového natáčení a umožňuje čtenářům vidět svět očima jednotlivých postav – od herců přes režiséra až po produkční a další členy štábu.

Jedinou slabší stránkou byla pro mě první část knihy, která mě zpočátku zmátla a nezapadla do mých očekávání. Jakmile jsem se však dostala do další části, byla jsem okamžitě vtažena do děje a jednotlivé postavy si mě postupně získaly.

Kniha „Biják“ je vynikající volbou pro všechny milovníky filmů a pro ty, kteří se chtějí dozvědět více o tom, jak vznikají velké filmové projekty. Knížka se bude líbit filmovým fanouškům, kteří rádi nahlédnou do kuchyně filmového štábu. A také těm, kdo nějakým způsobem k různým formám natáčení se štábem v životě přičichli.

I když je kniha spíše odpočinková, nabízí mnoho inspirace, kterou si v ní pro sebe každý najde. Pro mě osobně je to například práce s týmem a jednání s různými typy osobností. Hanksova hluboká znalost prostředí a schopnost přenést ji na čtenáře činí z této knihy mimořádně poutavé čtení.

„Biják“ je kniha, kterou si oblíbíte nejen pro její autentičnost, ale také pro její schopnost přenést vás do světa filmového natáčení a nabídnout vám nový pohled na tento fascinující průmysl.

Celkové shrnutí

• netradiční téma
  • poutavé čtení
  • inspirace
  • detailnost
  • autentičnost
  • méně poutavý začátek

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Nakup s cashbackem

Já su já, Život po životě, Petr Švancara, Tomáš Klement

Kniha „Já su já“ je autobiografickým dílem Petra Švancary, brněnského patriota, známého baviče a fotbalového hráče. Pokud jste se již setkali s jeho osobitým humorem v televizních pořadech jako „Tiki Taka“ nebo „Inkognito“, případně v jeho vlastních projektech jako Já su já nebo „ŠvanciZelí“, máte nyní možnost seznámit se s jeho životními a sportovními názory v této knize. Švancara odhaluje své zážitky a pohledy na život po profesionální kariéře, svou lásku k fotbalu a mnohé další osobní příběhy.

Kniha mapuje Švancarův život od jeho rozlučky s profesionální kariérou až po současnost, kdy se věnuje moderování a bavení lidí na různých akcích. Hlavním tématem je jeho láska k fotbalu, kterou projevuje vyprávěním o svém působení v nižších ligách v rámci jihomoravského kraje. Nechybí ani podrobnosti z jeho osobního života, včetně vztahů s manželkami a účasti v reality show Survivor.

Kniha je plná zmínek o známých osobnostech z oblasti sportu a kultury, což ji činí velmi čtivou a zajímavou. Petr Švancara otevřeně sdílí své zážitky a názory, což dodává knize autentický a upřímný tón.

Dojem z knihy Já su já

Kniha „Já su já“ je skvělým čtením pro všechny, kdo mají rádi humor a příběhy z reálného života. Petr Švancara se ukazuje jako sebevědomý a otevřený vypravěč, který se nebojí podělit se o své radosti i strasti. Jeho příběhy jsou plné humoru, optimismu a životní energie.

Já su já

Já su já

• autor: Petr Švancara, Tomáš Klement
  • žánr: osobnosti, sport
  • počet stran: 320
  • nakladatelství: XYZ

449,00 Kč

Nakup s cashbackem

Mě osobně zaujala zejména jeho upřímnost a schopnost přiznat své chyby a slabosti, což není v autobiografických knihách vždy samozřejmostí. Švancara dokáže čtenáře nejen pobavit, ale také inspirovat svou vášní pro fotbal a životními názory.

I když kniha předpokládá určité znalosti o Švancarově kariéře a životě, jeho styl vyprávění je natolik poutavý, že si ji užijí i ti, kdo ho znají jen povrchně.

Závěr „Já su já“ je humorná kniha plná životních příběhů a inspirace. Petr Švancara se ukazuje jako talentovaný vypravěč, který dokáže zaujmout a pobavit. Kniha je ideální pro všechny milovníky fotbalu, fanoušky Petra Švancary a všechny, kdo mají rádi autentické a upřímné životní příběhy. Pokud hledáte čtení, které vás pobaví a zároveň inspiruje, „Já su já“ je tou správnou volbou.

Celkové shrnutí

• autentické
  • upřímné
  • rozpor mezi popisovanými hodnotami a chováním
  • historky mohly být více podrobné

Počet hvězdiček: 4,5 / 5

Nakup s cashbackem

Tereza V.

Autor Tereza V.

Tereza je taková víla kmotřička našich partnerských e-shopů, o jejichž blaho se stará s patřičným elánem a úsměvem na tváři. Možná taky proto, že bydlí v lázeňském městě, kde má relax přímo za humny, nebo proto, že se pravidelně nabíjí adrenalinovými zážitky, hravě zvládá všechno, co má správný account manažer na starosti, ať už je to propagace, reporting nebo fakturace. A přestože by jí to s vílími křidélky jistě slušelo i v reálu, ona se cítí nejlépe v jezdeckých rajtkách na hřbetu koně, odkud je přeci ten nejkrásnější výhled!