Recenze Albatros Media: na vlně napětí, historie a skutečných událostí

V naší recenzi přiblížíme 5 knih z různých žánrů, které zaujmou nejen milovníky historie a romantiky, ale také fanoušky napínavých detektivek a psychologických thrillerů. Od okouzlujícího příběhu lásky z drsného skotského ostrova ve 30. letech minulého století až po temná tajemství moderní detektivky. Každá z těchto knih přináší jedinečný zážitek. Dejte se na cestu literárním světem plným historie, intrik a emocí.

13. 9. 2024 Tereza V.

Celkové hodnocení

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Albatros Media přináší pestrý výběr knih, které zaručeně nezklamou fanoušky napětí, historie ani romantiky. V této recenzi si představíme 5 pozoruhodných titulů. Od romantického historického románu „Poslední léto“ od Karen Swan, přes akční „Brány Athén“ od Conna Igguldena, až po temný psychologický thriller „Dívky na kopci“ od Alison Belshamové. Dále se můžete těšit na napínavý detektivní příběh „Vražedná naděje“ od Wendy Dranfield a skutečné kriminální příběhy v knize „Opravdové zločiny 3“ od Lucie Bechynkové. Každá z těchto knih nabízí jedinečnou kombinaci příběhu, napětí a emocí.

Poslední léto, Karen Swan

Pokud máte rádi příběhy zasazené do neobvyklých historických období a milostné zápletky, pak Poslední léto od Karen Swan vás rozhodně zaujme. Tento román nás přenese na ostrov St. Kilda do roku 1930, kde sledujeme napínavý příběh lásky místní dívky k mladému lordu. Karen Swan v tomto díle spojuje romantiku s fascinujícím historickým pozadím, a to vše se odehrává v nádherných kulisách Skotska.

Hlavní hrdinkou příběhu je mladá nespoutaná dívka Effie. Nahlížíme do jejích pocitů, vzpomínek, citů i zkušeností. Effie se potýká s těžkostmi svého světa, ale její život se změní ve chvíli, kdy na ostrov dorazí mladý lord, který pochází z úplně jiného prostředí. Kniha nabízí fascinující kontrast mezi skromným životem na ostrově a okázalým světem, který představuje lord. Hlavní zápletkou je vztah mezi těmito dvěma odlišnými postavami – Effie a lordem – a otázka, zda mohou překonat propast mezi svými světy. Až do konce knihy není jasné, zda jejich láska dokáže překonat sociální a kulturní bariéry.

Dojem z knihy Poslední léto

Poslední léto mě zaujalo svou kombinací romantiky a historického kontextu. Autorka velmi dobře zachycuje atmosféru 30. let a drsné podmínky života na odlehlém ostrově, což dodává příběhu hloubku a autentičnost. Effie jako postava je silná a nezávislá, a proto jsem si k ní velmi rychle vytvořila vztah – fandila jsem jí, aby se prosadila ve světě, kterému vládnou hlavně muži a ženy v něm mají pevně stanovené místo.

Styl psaní Karen Swan je plynulý a čtivý, přičemž vynikají popisy prostředí, díky nimž si čtenář může snadno představit krásy i drsnou stránku ostrova nebo luxus lordova sídla. I když kniha obsahuje prvky romantiky, není to klasický román červené knihovny, což ji dělá zajímavější pro širší publikum. Jedním z aspektů, které na knize oceňuji, je propojení historických faktů s fikcí. Tyto linie si v knize nijak nepřekážejí, člověk nemá pocit, že potřebuje přeskočit odstavce, aby se vrátil z popisné části zpátky do příběhu.

Slabiny jsem našla pouze ve dvou částech – znalosti Effie v oblasti ornitologie působily až přehnaně sebevědomě vzhledem k jejímu nedostatku praktických zkušeností a některé překážky v závěru příběhu padaly možná až příliš lehce. Nicméně kniha jako celek byla velmi příjemným čtením.

Závěrem můžu říct, že Poslední léto je ideálním odpočinkovým čtením, které vás přenese o téměř sto let zpátky a rádi se necháte unášet fantazií autorky. Knížku jsem přečetla asi za tři dny, a protože se jedná o 1. díl čtyřdílné série. Máme se ještě rozhodně na co těšit!

Poslední léto

Poslední léto

• autorka: Karen Swan
  • žánr: historická próza, romantika
  • počet stran: 456
  • nakladatelství: MOTTO

449,00 Kč

Nakup s cashbackem

Celkové shrnutí

• propojení historických faktů s fikcí
  • čtivé
  • neobvyklé prostředí děje
  • negativa jsem nenašla

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Brány Athén, Conn Iggulden

Brány Athén jsou prvním dílem dvoudílné historické série Athéňané, která je dalším z mistrovských děl britského autora Conna Igguldena. Tento román se odehrává v době řecko-perských válek, klíčového období starověkých dějin. Iggulden se opět vrací ke svému osvědčenému stylu historického vyprávění, které spojuje dramatické bitvy, politické intriky a fascinující postavy, čímž přináší do historie nový život.

Brány Athén se zaměřují na klíčovou éru řecko-perských válek, ale nabízí nový úhel pohledu. Namísto slavných postav se děj soustředí na méně známého stratéga Xanthippa. Čtenáři jsou vrženi přímo do bitvy u Marathónu, která je ihned v úvodu knihy. Kniha dále pokrývá důležité události v Athénách mezi bitvami, zejména vybudování athénské flotily a bitvu u Artemisia, čímž odkrývá zákulisí slavné historie starověkého Řecka​.

Dojem z knihy Brány Athén

Kniha mě nadchla svou věrnou rekonstrukcí významných historických událostí a zároveň živou, čtivou formou. Conn Iggulden opět prokázal své umění vylíčit nejen velkolepé bitvy, ale také vnitřní svět postav, jejich slabosti, pochybnosti a osobní konflikty. Themistoklés se jeví jako fascinující postava, která nejen bojuje proti Perské říši, ale také čelí politickým intrikám ve vlastních řadách.

Válečné scény jsou v knize popsány velmi působivě a realisticky, což vtahuje čtenáře přímo do víru událostí. Kniha má svižné tempo, které nenudí, a přesto si najde čas na rozvíjení osobních příběhů postav. Oceňuji rovněž to, jak autor dokáže propojit historické události s fiktivními prvky, aniž by narušil autenticitu příběhu. Pro ty, kdo hledají nejen válečné drama, ale i hlubší vhled do politiky a života starověkého Řecka, je tato kniha perfektní volbou.

Tento strhující a pečlivě vypracovaný historický román výborně kombinuje reálné události se skvěle vystavěným dramatickým příběhem. Conn Iggulden opět prokázal, že je mistrem historického žánru. Série Athéňané slibuje počtení plné dramatu a historie, které ocení jak znalci starověkých dějin, tak fanoušci napínavého vyprávění.

Brány Athén

Brány Athén

• autor: Conn Iggulden
  • žánr: historická próza
  • počet stran: 456
  • nakladatelství: Vyšehrad

549,00 Kč

Nakup s cashbackem

Celkové shrnutí

• historie z pohledu méně známé postavy
  • odkrytí slavných událostí
  • mistrný popis
  • nenašla jsem žádné zápory

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Vražedná naděje, Wendy Dranfield

Když se spojí napětí a detektivní pátrání, vzniká příběh, který vás nenechá odtrhnout oči od stránek. Vražedná naděje je třetím dílem série s detektivkou Madison Harperovou a soukromým detektivem Natem Monroem. Autorka Wendy Dranfield přináší strhující pokračování, které potěší fanoušky detektivních příběhů i ty, kteří milují spletité zápletky a tajemství, která vás nutí přemýšlet spolu s vyšetřovateli.

V tomto díle sledujeme Madison Harperovou, která po návratu z vězení čelí dalšímu náročnému případu. Vyšetřuje vraždu pečovatelky z místního domova důchodců. Současně Nate Monroe pátrá po pohřešované manželce a vnukovi majitele bistra Vince. Madison i Nate byli dříve neprávem odsouzeni a prošli si peklem, jsou parťáci, kteří se na sebe mohou spolehnout za všech okolností. Velmi originální zápletka ukazuje na zajímavé propojení rodin hlavních hrdinů.

Dojem z knihy Vražedná naděje

Styl psaní Wendy Dranfield je plynulý a napínavý, což mě přimělo knihu přečíst během dvou dnů. Největší klad knihy je její překvapivé rozuzlení. Dranfield si pohrává s očekáváními čtenáře a každá kapitola vás přivádí blíže k rozluštění, které je mnohdy nečekané. Jediné, co bych doporučila, je přečíst předchozí díly série, aby si čtenář mohl plně užít všechny odkazy na předchozí události a lépe porozuměl vztahům mezi postavami.

Vražedná naděje je ideální pro fanoušky napínavých detektivních příběhů, kteří si libují ve spletitých zápletkách a hledání pravdy. Kniha vás přiměje přemýšlet, neustále odhadovat vývoj příběhu a odhalování motivů postav, což ji činí více než jen odpočinkovým čtením.

Vražedná naděje

Vražedná naděje

• autorka: Wendy Dransfield
  • žánr: detektivka, thriller
  • počet stran: 368
  • nakladatelství: KNIHA ZLÍN

449,00 Kč

Nakup s cashbackem

Celkové shrnutí

• čtivý děj
  • překvapivé rozuzlení
  • nemá zápory

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Dívky na kopci, Alison Belshamová

Kniha Dívky na kopci od Alison Belshamové vás okamžitě vtáhne do svého temného příběhu. Záhadná vražda dvojčat, osobní trauma hlavní hrdinky a atmosféra malého města tvoří kombinaci, která vás udrží v napětí až do poslední stránky. Tento psychologický thriller nabízí nejen zamotaný kriminální případ, ale také hluboký pohled do minulosti hlavní postavy, která se nevyhnutelně proplétá s přítomností.

Příběh začíná šokujícím objevem zavražděných dvojčat na kopci v Canterbury, které najde inspektorka Lexi Bennetová při svém ranním běhu. Pro Lexi to měl být první klidný den v práci po návratu do rodného města, ale místo toho se ocitá uprostřed nekonečného kolotoče událostí a vyšetřování, které pro ni není jen dalším případem. Lexi totiž sama pochází z trojčat, která byla před 17 lety unesena a dodnes si vyčítá, že jedna z jejích sester nepřežila kvůli jejímu rozhodnutí. Únosce tenkrát nikdo nedopadl. Zjistí, že zavražděná dvojčata jsou také součástí trojčat a třetí dívka je stále pohřešována. Lexi začne podezřívat, že jejich případ nějak souvisí s jejím vlastním.

Postupně objevuje různé indicie, které jí dávají za pravdu a její honba za spravedlností a pravdou se stává osobní posedlostí. Celou knihou se prolíná i pohled samotného únosce, jehož identita zůstává zahalena tajemstvím. Krátké kapitoly a neustálé střídání perspektiv vytváří napětí a nutí čtenáře pokračovat dál a dál.

Dojem z knihy Dívky na kopci

Kniha se mi četla velice dobře už od prvních stránek. Lexi je postava, kterou si rychle oblíbíte – silná žena, která čelí svým nejtemnějším vzpomínkám a pocitu viny. Její minulost dává celému příběhu hloubku a osobní rozměr, což knihu činí ještě více strhující.

Jednotlivé kapitoly v knize jsou krátké a svižné, díky tomu se příběh čte rychle. Na druhou stranu, časté rekapitulace sledu událostí byly chvílemi zbytečné a pro pozorného čtenáře rušivé. Přesto jsem měla neustálou potřebu číst dál a dál…

Dívky na kopci jsou výborně napsaný thriller, který potěší všechny milovníky psychologických zápletek, temných tajemství a nevyřešených zločinů. Kniha vám nejen nabídne strhující příběh, ale dotkne se také hlubších emocionálních otázek týkajících se viny, traumatu a rodinných vztahů.

Dívky na kopci

Dívky na kopci

• autorka: Alison Belsham
  • žánr: detektivka, thriller
  • počet stran: 376
  • nakladatelství: KNIHA ZLÍN

449,00 Kč

Nakup s cashbackem

Celkové shrnutí

• krátké kapitoly
  • sympatická hlavní postava
  • čtivý strhující děj vyvolávající emoce
  • časté rekapitulace sledu událostí

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Opravdové zločiny 3, Lucie Bechynková

Pokud jste fanoušky „true crime“, pak jsou Opravdové zločiny kniha, která by vám rozhodně neměla doma chybět. Tato kniha vznikla podle stejnojmenného a velice úspěšného podcastu Báry Krčmové a Terezy Bechynkové, která je i autorkou knih.

V tomto díle Opravdových zločinů, můžete sledovat hned několik známých zločinů. Ať už se jedná o stalkera, který se stal partnerem zpěvačky skupiny Abba nebo francouzského zabijáka Henry Landru. Zločin Henry Landra mě z celé knihy zaujal nejvíce.

Henry Landru přezdívaný „Pařížský modrovous“ byl sériový vrah, který lákal ženy do svého domu, poté co získal jejich peníze, tam je zabil a spálil v kamnech. Celé se to odehrávalo v letech 1915 až 1919, kdy zabil 11 lidí (10 žen a jednoho dospívajícího syna jedné z obětí). Souzen byl v listopadu 1921 a odsouzen k trestu smrti v únoru 1922 ve státě Versailles, kde je také pohřben.

Těchto příběhů pro opravdové „Zločinožrouty“ je v této knize opravdu hodně. Pokud jste fandy podcastu Opravdové zločiny tak jako já, asi budete většinu příběhů v knize znát.

Dojem z knihy Opravdové zložiny 3

Kniha je plná známých i méně známých „true crime“ příběhů. Je psaná celkem stroze, přesně tak jak je dělán i celý podcast. Pro většinu fanoušků bude asi příjemnější si příběhy poslechnout přímo z úst autorky knihy a její kolegyně v již zmiňovaném podcastu. I mě asi baví podcast více, přece jen autorka Tereza Bechynková je pověstná i svým humorem, který mi v knihách možná trochu chybí. Nicméně jako správný fanda mám všechny knihy Opravdové zločiny doma a všechny 3 díly jsem přečetla jedním dechcem.

Opravdové zločiny 3

Opravdové zločiny 3

• autorka: Lucie Bechynková
  • žánr: non-fiction
  • počet stran: 254
  • nakladatelství: nastole

449,00 Kč

Nakup s cashbackem

Celkové shrnutí

• napínavé od začátku do konce
  • pravdivé krimi příběhy
  • čtivé
  • žádná negativa

Počet hvězdiček: 5,0 / 5

Nakup s cashbackem

Tereza V.

Autor Tereza V.

Tereza je taková víla kmotřička našich partnerských e-shopů, o jejichž blaho se stará s patřičným elánem a úsměvem na tváři. Možná taky proto, že bydlí v lázeňském městě, kde má relax přímo za humny, nebo proto, že se pravidelně nabíjí adrenalinovými zážitky, hravě zvládá všechno, co má správný account manažer na starosti, ať už je to propagace, reporting nebo fakturace. A přestože by jí to s vílími křidélky jistě slušelo i v reálu, ona se cítí nejlépe v jezdeckých rajtkách na hřbetu koně, odkud je přeci ten nejkrásnější výhled!