Rozhovor s Myprotein
„Každý den se snažíme inspirovat lidi všech věkových kategorií a pohlaví, aby věřili ve svůj fitness potenciál.“
31. 5. 2022Vést zdravý životní styl, to je pro nás všechny asi jedno z každoročních silvestrovských předstevzetí. Někdy se to ale lépe řekne, než udělá, a my jsme odsouzeni ono předstevzetí každý rok znovu a znovu opakovat. V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali Jana Jeřábka, marketingového manažera společnosti Myprotein, která je tu právě proto, abyste příští rok předsevzetí typu „začnu víc cvičit“ nebo „budu už vážně jíst zdravě“ opakovat nemuseli.
► Jaký je příběh značky Myprotein? Jak to celé začalo?
Příběh značky Myprotein začal v roce 2004, když byla založena Oliverem Cooksonem v Manchesteru. Již od začátku se specializoval na doplňky stravy od výživy pro top sportovce, až po vitamíny na každodenní používání. Později, v roce 2011 byl Myprotein odkoupen společností The Hut Group, což pro naši firmu přineslo nové investice a vizi.
Od té doby jsme plně oddaní trendům na fitness a lifestyle trhu tak, abychom našim zákazníkům dopřáli produkty, které jim udělají radost a zaplní díru na trhu. V současnosti působíme ve více než 70 zemích prostřednictvím rozmanitého a oddaného týmu zaměstnanců, sportovců a aktivních influencerů. Každý den se snažíme inspirovat lidi všech věkových kategorií a pohlaví, aby věřili ve svůj fitness potenciál, a potom je poháníme k jeho dosažení.
► Ve své nabídce máte tak zvané „Gaming“ suplementy pro hráče. O co se jedná?
Elektronický sport (e-sport, gaming e-sport) je soutěžní hraní počítačových her jako profesionálního sportu, jehož popularita každým rokem výrazně roste. V profesionálních e-sportech může být každá vteřina rozdílem mezi vítězstvím a prohrou. Pokud chcete být opravdu nejlepší, musí hrát tyto vteřiny ve váš prospěch a vy musíte podpořit svou celkovou pohodu a kognitivní funkce.
Gaming je určitě sektor, který nás velice zajímá, a rádi bychom našim zákazníkům dopřáli produkty, jež nejenže povzbudí jejich výkonnost, ale jsou současně na přírodní bázi bez zbytečných chemikálií.
Naše kolekce „Command“ tak byla vyvinuta speciálně pro všechny gamery a e-sportovce bez ohledu na věk. Podporuje jejich mentální funkce, zlepšuje pozornost, koncentraci, reakční čas i zrak. Práškové doplňky a energetické nápoje Command jsou navíc bez cukru, takže se hráč nemusí obávat chvilkových výkyvů energie, které cukr způsobuje. Tento rok navíc plánujeme tuto kategorii rozšířit o nové produkty, takže určitě sledujte naše stránky a instagram pro všechny zajímavé novinky!
► Ovlivnila Vás nějak pandemie koronaviru? Nakupovali zákazníci suplementy a sportovní potřeby více, nebo méně?
Určitě ano. Stejně jako každý business jsme se museli potýkat s řadou problémů, jako je třeba logistika. Na druhou stranu zaznamenal během pandemie e-commerce sektor ve většině zemí velký nárůst. Lidé nemohli cestovat, užívat si běžné aktivity a byli více zaměření na své zdraví, prevenci a fitness, což nás těšilo.
Byl zájem například o pohodlné oblečení na doma nebo na cvičení za dobré peníze. To nám umožnilo se dostat do podvědomí nových zákazníků, kteří by naši značku asi jinak nezkusili. Dále byla, právě kvůli globálnímu zaměření na zdraví, obrovská poptávka po vitamínech všeho druhu, které tvoří velký podíl na našem růstu. Celkově bych řekl, že to bylo obtížné období, přesto však Myprotein nebyl pandemií negativně ovlivněn. My si především moc vážíme všech zákazníků, kteří naše produkty v tomto období vyzkoušeli.
► Jaké vaše zboží je u zákazníků nejoblíbenější? Co prodáváte nejvíc?
Název firmy dost napovídá, co je naším all star produktem. U našich zákazníků je velmi oblíbeným výrobkem Whey Protein. Během teplých letních měsíců, je to pak Clear Whey Protein, což je jeho lehčí, osvěžující verze (já osobně na něj v létě nedám dopustit). Taktéž naše kolekce oblečení jsou velmi oblíbené.
► Proč jsou pro sportujícího člověka tolik důležité výživové suplementy, především proteiny?
Výživové doplňky jsou důležité pro všechny aktivní i neaktivní lidi a mají různá využití. Pomáhají s regenerací, doplněním chybějících vitamínů, s růstem svalové hmoty nebo s kalorickým deficitem. V dnešní moderní době je velice těžké dbát na dostatečný příjem všech potřebných živin pouze v podobě jídla a v tomto ohledu mohou tyto doplňky pomoci. Neexistuje sice žádná magická tabletka, ale výživové doplňky vám zkrátka výrazně pomohou při cestě za vaším cílem.
► V nabídce máte kategorii PRO. Čím se tyto produkty liší od produktů z Vaší běžné nabídky?
Všechny naše produkty z řady PRO obsahují zvýšený poměr živin včetně speciálních enzymů, které podporují trávení. To bývá občas problém hlavně u Whey Proteinů, kde může zvýšená činnost trávicího traktu způsobovat zažívací potíže. Tato řada patří do prémiové kategorie a je vytvořena za použití nejlepších ingrediencí a nejnovějších technologií na trhu.
► Máte vy osobně nějaký oblíbený produkt, který používáte pravidelně?
Pro mě byly největším překvapením produkty z naší veganské řady jako třeba Pea-nut squares a Double dough brownie, na které momentálně nedám dopustit. Dále pravidelně používám Clear Whey Protein, který je o dost lehčí na žaludek než „klasický whey“, velice osvěžující a skvělý po těžkém tréninku. Nabízíme ho ve více než 10 příchutích a za mě osobně stojí určitě za vyzkoušení příchuť meloun.
► Co byste poradil někomu, kdo se sportováním a správnou výživou nemá žádné zkušenosti? Jak na Myprotein zvolí ty správné produkty pro nejlepší progres?
Je pro nás velmi důležité pomoci novým zákazníkům s výběrem vhodných produktů a nasměrovat je správným směrem. Vždy je nejdůležitější si uvědomit, jaká je vaše motivace pro konzumaci výživových doplňků. Pokud chcete pravidelně sportovat, mohla by pro vás být správná volba něco jako BCAA, protože budete doplňovat živiny tak, abyste necítili únavu. Pokud vás zajímá nárůst svalové hmoty, tak jsou asi nejdůležitější proteiny a kreatiny.
Správná odpověď tedy bude pro každého jiná, a proto máme na našich stránkách sekci „Výživa na míru“, která vám pomůže vybrat produkty právě na základě osobních cílů a motivace pro užívání výživových doplňků. Máme tak sekce jako „zhubnout“, „vyrýsovat postavu“, „celková pohoda“ atd. Zákazník si navíc může nabídku přizpůsobit podle svých speciálních výživových požadavků (bez lepku, veganské atd.). Já osobně bych vám do začátků doporučil Impact Whey Protein a vitamíny.
► Kromě výživových doplňků nabízíte také kolekce sportovního oblečení. Kdy jste je zařadili do své nabídky a jaký byl impulz k vytvoření vaší vlastní módní značky?
Vlastní značka oblečení je přirozenou cestou, jak rozvinout firmu a poskytnout zákazníkovi veškerou výbavu na cvičení na jednom místě od suplementů přes oblečení, až po pomůcky na trénink. Pravidelně uvádíme na trh nové kolekce z nových a lepších materiálů a snažíme se zákazníkům nabídnout to, co aktuálně vyžadují od všech značek oblečení. Soustředíme se tedy například na recyklované materiály a oblečení, které má dlouhou životnost. Myslím si, že to je hlavní důvod, proč se naše oblečení dostává do povědomí všech našich zákazníků.
► Kde společnost Myprotein vidíte za 5 let? Máte v plánu nějaké inovace?
Určitě bychom si chtěli udržet pozici nejlepší nutriční firmy v Evropě, pokračovat s inovacemi a rozšiřovat řady našich produktů. Cílíme na to, aby měli zákazníci na výběr z produktů, které se jim opravdu líbí a které jsou v souladu s aktuálními trendy. Proto se například zaměřujeme na výrobu již zmíněného oblečení z recyklovaných materiálů nebo snižujeme množství plastů v našich obalech. Do budoucích let máme naplánovaných mnoho inovací, takže se rozhodně máte na co těšit! :-)
Děkujeme za rozhovor