Rozhovor s Elega.cz
O kabelkách spojených s tváří herečky Dany Morávkové, jsme si povídali s Ditou Valentovou. Dita se v e-shopu Elega věnuje se marketingu, obchodu a sociálním sítím. Prozradila nám, které kabelky budou letos vévodit vánočním dárkům nebo jak vzniklo spojení výrobce kabelek se známou českou sklářskou značkou.
24. 11. 2021Elega je rodinná firma z Třebechovic pod Orebem s bohatou tradicí, která sahá až do roku 1992. Ve svém e-shopu nabízí široký sortiment kabelek a doplňků pro dámy, pány i děti. O zákulisí Elegy nám více prozdradila v rozhovoru Dita Valentová, která má na starost marketing, obchod a sociální sítě.
► Na trhu působíte již od roku 1992. Jakými změnami podle vás za tu dobu prošel vztah Čechů a Češek ke kabelkám?
Dobrý den, naše firma se věnuje výrobě kabelek u nás v Třebechovicích a jejich prodejem pod značkou ELEGA a ELEGA by Dana M na našem e-shopu, v naší prodejně, tak i v partnerských prodejnách po celé ČR.
Věnujeme se však i výrobě pro jiné značky, takže naše kabelky můžou mít čtenářky doma a ani o tom neví.
Naše zákaznice jsou ženy, které se zajímají o původ zboží, je pro ně důležitá kvalita a spolehlivost. V posledních letech se lidé celkové začali zajímat o původ zboží. Začalo to potravinami a postupovalo to i dalším spotřebním zbožím. Což je pro nás velká výhoda.
Co se módnosti týče, zatím bohužel nemohu hodnotit slovenské zákaznice, ale české milují nadčasovost a univerzálnost, když si kabelku můžou vzít do práce i na večeři a vždy působí vhodně, reprezentativně upraveně. Ještě před pár lety platilo, že na tři černé kabelky se prodala jedna barevná. Toto se už začíná měnit, Češky už také nakupují barevné kabelky a chtějí rozzářit své oblečení právě kabelkou. Velikostně je to hodně pestré, prodávají se malé i velké kabelky.
► Kdybyste se mohli vrátit zpět v čase, co byste při rozjezdu vaší společnosti změnili?
V roce 1992 jsme firmu zprivatizovali z národního podniku GALA, sice jsme vyráběli stovky až tisíce kabelek měsíčně, ale nebudovali jsme značku ELEGA. To přišlo až v roce 2012, kdy jsme se rozhodli, že nápis ELEGA bude na našich kabelkách. Do té dobry jsme vyráběli pouze pod logy svých zákazníků. Mohli jsme být tedy mnohem známější.
► Elega vešla ve známost tím, že spolupracuje s herečkou Danou Morávkovou. Jak vlastně tato spolupráce vznikla?
Bylo to v rámci zvyšování povědomí o značce, přemýšleli jsme, koho ze známých osobností oslovit na spolupráci. Chtěli jsme elegantní, krásnou ženu, kterou v ČR každý zná a bere jako módní ikonu. V té době vyšla reportáž s Danou Morávkovou, kde říkala, že miluje kabelky a musela je v minulém životě šít. Bylo tedy naprosto jasné, koho oslovit. V plánu bylo vytvořit jednu kolekci... To byl rok 2014 a od té doby představujeme každý půl rok nové a nové kabelky pod značkou ELEGA by Dana M.
► A jak konkrétně toto partnerství dnes probíhá?
Dana jezdí k nám do výroby, my jí ukazujeme nové materiály, barvy, kování. Vymýšlíme téma kolekce. Snažíme se, aby si z každé kolekce mohla vybrat každá zákaznice, takže kolekce obsahuje vždy velkou kabelku na rameno, kterou využije každá žena, která miluje velké kabelky, v kolekci je vždy i střední a malá kabelka. Vždy kolekci doplníme peněženkou, etujkou.
► Dalším známým jménem, se který jste spojeni, je Preciosa. Jak se projevuje tato spolupráce?
Jedno zadání od Dany bylo, že kabelka musí být šperk, že to musí být dokonalý doplněk do divadla, do opery. Řekli jsme si, že když to má být šperk, bude to opravdový šperk. Firma Preciosa je česká sklářská společnost, která nám vyrobila ručně broušené brože, které jsme dávali na kabelky. Vzniklo tak úžasné propojení českých tradičních rukodělných výrobků v moderním pojetí.
► Na jakou věc, která se vašemu e-shopu podařila v tomto roce, jste nejvíce pyšní?
Jsme moc rádi, že aktuálně spouštíme slovenskou mutaci našich stránek www.elegabags.sk. Čeká nás ještě spoustu práce, ale jsme moc rádi, že můžeme naši značku představit i Slovensku.
► Který z vašich výrobků se podle vás bude letos nejčastěji objevovat pod vánočním stromečkem?
Každý půlrok vznikají nové kolekce, ale ty nejlepší kousky vždy necháváme a vyrábíme stále dokola. Musím říct, že mě velice překvapilo, že letos se prodává obrovské množství těch tradičních kabelek z pevné kůže. Je to možná proto, že takové kabelky jsou téměř nesmrtelné a při troše péče nikdo nepozná, zda je to kabelka stará rok, nebo 5 let.
Jsou to kabelky Mel a Melanie.
Samozřejmě nové kolekce jsou vždy velkým trhákem. Aktuálně je u kolekce Dana M Glossy a opravdovým klenotem je Royal, tato kolekce je opravdovým skvostem. Pro pány rozhodně vede taška Brody, která potěší i dámy, je totiž unisex.
► Kromě prodeje vašich výrobků poskytujete i poradenství k výběru módních doplňků. Jak byste tuto službu našim čtenářům přiblížila?
Spolupracujeme s designéry z České i Slovenské republiky, proto pro nás není problém propojit tyto úžasné a oboru znalé lidi a naše zákaznice. Máme i módní poradce, odporníky na etiketu, tvorbu vlastního image.
My se věnujeme poradenství v oblasti péče o kabelky a další výrobky z kůže. Věnujeme se záručnímu i pozáručnímu servisu našich výrobků. V aktuální covidové době nám chodí spoustu kabelek zničených od dezinfekce, kdy dezinfekce vyžere fleky do kůže a my se snažíme kabelky vrátit do skvělé kondice. Určitě to sami znáte, máte srdcovou kabelku, která se vám zničí. Pokud je to kabelka ELEGA, vdechneme jí nový život.
► A na závěr jedna trochu osobní otázka. Kolik kabelek máte vy a jaké z nich máte nyní v největší oblibě?
K mé práci mám i úžasný bonus v podobě testování nových vzorků kabelek :) Než jdou kabelky do sériové výroby, musí se vyzkoušet nový materiál, nové technologie, zda vše funguje jak má, zda je nové kování kvalitní a podobně. Takové detaily se zjistí až při nošení, proto mám na každou sezónu 4–5 kabelek, které projdou zatěžkávací zkouškou, další si berou i mé kolegyně, abychom věděli, že jsou nové výrobky vyladěné do posledního detailu.
Děkujeme za rozhovor
Náš tip: Podívejte se na video o výrobě kabelek